Obsahová strategie pro web (Zoom)
Obsah je důvod, proč lidé na web chodí. Aby uživatele zaujal a fungoval, musíte trefit témata, formu, navigaci a spoustu dalších věcí. Musíte mít obsahovou strategii.
Co se na školení naučíte
- Jaký obsah prodává, zvyšuje návštěvnost a zájem uživatelů.
- Jak obsah navrhnout podle potřeb uživatelů a vašich cílů.
- Jak navrhnout informační architekturu, strukturu a navigaci webu.
- Jaké jsou možnosti, trendy a nástroje pro různé formáty.
- Jak obsah webu otestovat, měřit a vyhodnocovat.
- Jak se starat o obsah a co by měl umět redakční systém (CMS)?
- Jak na dynamický obsah a personalizaci obsahu?
Podrobná osnova školení
Základy, které musíte vědět:
- Různé typy webů, různé formáty a jak se v tom vyznat – portály, firemní prezentace, e-shopy, landing pages…
- Co všechno obsah ovlivňuje a proč – návštěvnost, konverze, zaujetí uživatele atd.
- Jakých týmů se týká firemní web a jak získat jejich požadavky – produkt, marketing, IT, PR, HR, Podpora…
- Ideální proces pro redesign a obsahovou strategii
- Role pro obsah při webdesignu – informační architekt, copywriter, editor atd.
Návrh obsahu podle potřeb uživatelů a cílů organizace:
- Jak definovat cíle a metriky (KPI)
- Metody uživatelského výzkumu
- Analýza klíčových slov (SEO)
- Informační architektura, typické struktury, možnosti navigace a menu
- Metody, které pomáhají: Use case, User tasks/goals, User journey, Persony
- Nástroje pro vizualizaci informační architektury
Tvorba obsahu:
- Checklisty pro návrh nejčastějších stránek a obrazovek: Homepage, Rozcestníky, Produktová stránka, Prodejní proces (Košík), About us (O nás), Články…
- Checklisty pro návrh nejčastějších forem obsahu: Texty, Obrázky, Videa…
- Možnosti a trendy, příklady z ČR i zahraničí, propojení webu s dalšími médii
Správa, testování, měření a optimalizace obsahu:
- Content governance
- Redakční systém (CMS) – požadavky a možnosti, open source vs. řešení na míru
- Časté chyby a jak udržet obsah čerstvý
- Metody a nástroje pro ověření úspěšnosti před návrhem obsahu i po něm
- Dynamický a personalizovaný obsah
Pro koho je školení vhodné
Doporučujeme zejména pro: manažery, tvůrce, editory a správce webů a obsahu, pracovníky v marketingu, UX designery. Dotýká se firemních webů, e-shopů, ale i médií a aplikací.
Nezáleží, jestli už nový web máte, plánujete, chystáte redesign nebo prostě chcete zvýšit úspěšnost toho stávajícího.
Účastníkům se budou hodit základy digitálního marketingu, SEO a web copywritingu.
Co je v ceně
- Studijní materiály
- Certifikát absolventa školení
- Bezplatné e-mailové konzultace s lektorem na probrané téma po dobu 14 dní
- Garance vrácení peněz v případě nespokojenosti
Online vzdělávání
Moderní způsob školení z pohodlí vašeho domova, které můžete okamžitě využívat.
Přejít na e-learning a videokurzy →Školení na míru
Chcete školení na míru vašim potřebám a současným znalostem problematiky?
Chci školení na míru →“
Školení bylo velice přínosné, určitě bych doporučila každému, kdo se stará o weby. Dozvěděla jsem se hodně nového a zajímavého, obsahovalo spoustu tipů a rad, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat a naopak co nepodcenit. Určitě si budu znovu postupně procházet prezentaci.
Takové školení na trhu chybělo. Copywriteři se často učí, JAK psát, ale tápou, CO psát. I když je kurz přínosnější pro stratégy a marketéry, začínajícím copywriterům rozšíří potřebné obzory a zkušenějším dodá jistotu. Ostřílení copywriteři se ale na školení také nenudí – Honza Ambrož se chvílemi mění z lektora na zábavného herce a dokáže účastníky motivovat.
Na školení obsahového marketingu jsem se dozvěděl hodně zajímavých tipů, jak dělat obsah webu jinak a lépe. Přínosem pro mne byla zejména předvýrobní analytická část. Školení bych doporučil každému, kdo se stará o jakýkoli web z jeho obsahové stránky.
Rozsah školení a další doporučení od Jana Ambrože mi pomohly jako skvělý rozcestník k dalším informacím. Oceňuji zejména osvěžující cvičeníčka. Byla nejen zábavou s fajn lidmi, ale pomohou mi lépe využívat čtenáře sama v sobě. Věřím, že díky setkání podobně nadchnu mé kolegy produkťáky ke spolupráci na obsahovém marketingu.
Školení mi rozhodně rozšířilo obzory. Pan Ambrož je energický, skvělý řečník. Bylo fajn si vyzkoušet nabité znalosti v rámci praktických cvičení, které byly ihned okomentovány lektorem. Oceňuji také možnost dotazů po skončení školení, kterou jsem sama za sebe už využila.
Školení bylo výstižné a praktické. Navíc se na školení sešla skvělá skupina lidí, takže se s lektorem spolupracovalo jedna radost. Díky praktickým ukázkám a cvičením mohu říci, že jsem si ze školení odnesla maximum co se obsahu a obsahové strategie týká.
Velice poutavé uvedení do světa velkých možností webového obsahu. Lektor Jan Ambrož nenechal nikoho ani na chvíli nudit, naopak, podařilo se mu vtáhnout nás do děje a všechny aktivně zapojit. Kvalitně a důvěryhodně podané informace v mnohém rozšířily mé obzory a od středy 9. dubna mám jasno, na koho se obrátit v případě dalšího vzdělávání v oboru.
Takové školení by měl absolvovat každý, kdo dnes řeší SEO, copywriting, nebo sociální sítě. Už není možné odsouvat tvorbu obsahu někam do pozadí, protože na obsahu stojí celá strategie online marketingu. Na školení se mi líbil osobní přístup, praktické příklady a propojení strategie s dalšími obory. Jan Ambrož je profesionál, který umí podat výklad srozumitelně a zajímavě.
Velká spousta informací, které potřebují čas k usazení. Každopádně Honza je skvělý speaker a odborník. Budu se snažit aplikovat maximum zmíněného v praxi.